كشف شبيه ترين سياره به زمين | عجيب جالب خنده دار ديدني سرگرمي

====
======

سون یازیلار

تبلیغات

نویسنده : آتيلا بازدید :0
كشف شبيه ترين سياره به زمين

یازان گونی:یکشنبه 26 خرداد 1392 ساعات: 05:25
دیدگاه ها:0 نظرات

كشف شبيه ترين سياره به زمين

كشف جديدي توسط تلسكوپ فضايي كپلر اعلام شده كه گفته مي شود شبيه ترين سياره به كره زمين است. اين در واقع مجموعه اي از ۵ سياره است كه اندازه اي شبيه به سياره زمين دارند و به دور ستاره هايي كوچك تر از خورشيد ما مي چرخند.
كشف شبيه ترين سياره به زمين

سياره اي كه Kepler-62f نامگذاري شده بيشتر از بقيه به زمين شبيه و فقط ۱.۴ برابر از زمين ما بزرگتر است. محاسبات نشان مي دهد كه احتمال زيادي وجود دارد كه آب به صورت مايع روي سطح آن جاري باشد. 

ستاره شناسان سال هاي زيادي است كه به دنبال پيدا كردن دو قلوي زمين ميگردند. سياره هايي كه از نظر مشخصات شبيه به زمين باشند و احتمال وجود حيات فرا زميني روي آنها وجود دارد. 
البته مشاهده موجودات بيگانه روي چنين سياراتي كار ساده اي نيست. چرا كه آنها ۱۲۰۰ سال نوري از ما فاصله دارند و بنابراين بيشتر اطلاعات دريافتي بر اساس محاسبات و دريافت نورهاي ناشي از حركات سياره ها صورت مي گيرد. 
پروژه ۶۰۰ ميليون دلاري رصدخانه كپلر در سال ۲۰۰۹ با هدف پيدا كردن سياره هاي مشابه زمين به راه افتاده و از آن زمان تا به حال بيش از ۲۷۰۰ سياره پيدا شده كه به صورت بالقوه شبيه به زمين هستند. 
در حال حاضر حدود ۱۲۰ عدد از اين سياره ها رسما تاييد شده اند. اما پيش بيني مي شود كه ۹۰ درصد آنها تاييد شوند. 
كپلر نمي تواند به صورت مستقيم شواهد وجود حيات روي اين سيارات را بررسي كند و در حال حاضر تنها مي توان ميزان شباهت آنها را با زمين محاسبه كرد و اميدوار بود كه حاوي حيات باشند. 

شما فكر مي كنيد با وجود هزاران و شايد ميليون ها سياره شبيه به زمين چقدر احتمال وجود موجودات فرا زميني وجود دارد و چه زماني آنها را ملاقات مي كنيم؟

+0 راي
اوخشیان یازیلار:

ورق لر

[ ]