ناسا اينترنت ليزري را آزمايش مي كند | عجيب جالب خنده دار ديدني سرگرمي

====
======

سون یازیلار

تبلیغات

نویسنده : آتيلا بازدید :0
ناسا اينترنت ليزري را آزمايش مي كند

یازان گونی:پنجشنبه 23 خرداد 1392 ساعات: 03:14
دیدگاه ها:0 نظرات
ناسا اينترنت ليزري را آزمايش مي كند

گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org

حالا كه پاي بشر بيشتر و بيشتر به سوي فضا باز مي شود ناسا به فكر تامين اينترنت پرسرعت فضا هم افتاده و در حال آزمايش اينترنت ۱۰۰ مگابيتي است كه از طريق ليزر كار انتقال اطلاعات را انجام مي دهد. 

اين سيستم جديد طي چند سال آينده تحت آزمايش قرار ميگيرد و قرار است كه اينترنت پر سرعت را به دورترين نقاط كهشكان راه شيري برساند. 


محققين ناسا مي گويند در حال حاضر براي انتقال اطلاعات با امواج راديويي فعلي حدود ۹۰ دقيقه طول مي كشد تا تصاوير از مريخ به زمين برسند. اما با سيستم جديد ليزري اين انتقال اطلاعات در كمتر از ۵ دقيقه انجام مي شود. سيستم جديد از تعدادي تلسكوپ مخصوص، ليزر، آينه ها و ابزارهاي محاسباتي ويژه استفاده مي كند و ايستگاه هاي مخصوص دريافت اين امواج در نقاط مختلف زمين برپا خواهد شد. 


ناسا اميدوار است سيستم ارتباطي جديد بتواند به بهبود ارتباط بين فضانوردان و زمين و همچنين كنترل ربات هاي مريخ نورد كمك زيادي بكند و در عين حال اين يك زيرساخت ارتباطي مهم براي برقراري تماس از فواصل بسيار دور به حساب مي آيد. احتمالا شما هم از وضعيت اينترنت فضانوردان خبر داريد؟ از طرف ديگر اينترنت ليزري اگر در عمل كاركرد مناسبي داشته باشد مي تواند جايگزين اينترنت هاي ماهواره اي فعلي بشود كه در حال حاضر زياد هم پرسرعت به حساب نمي آيند.

+0 راي
اوخشیان یازیلار:

ورق لر

[ ]