10 فناوري كه جهان را در 2013 تغيير خواهد داد | عجيب جالب خنده دار ديدني سرگرمي

====
======

سون یازیلار

تبلیغات

نویسنده : آتيلا بازدید :0
10 فناوري كه جهان را در 2013 تغيير خواهد داد

یازان گونی:یکشنبه 26 خرداد 1392 ساعات: 04:57
دیدگاه ها:0 نظرات

10 فناوري كه جهان را در 2013 تغيير خواهد داد

مؤسسه فناوري ماساچوست اخيرا فهرستي از فناوري‌ها را معرفي كرده كه در سال 2013 مي‌توانند جهان را تغيير دهند.
10 فناوري كه جهان را در 2013 تغيير خواهد داد

 

اين موسسه هر سال 10 مورد از فناوري‌هايي كه مي‌توانند جهان را تغيير دهند، معرفي كرده و در فهرست امسال بر پيشرفت‌هاي چشمگيري تمركز داشته كه به انسانها راه جديدي را براي استفاده از فناوري ارائه كرده‌اند.

- رسانه‌هاي اجتماعي موقت

در حالي كه رسانه‌هاي اجتماعي شيوه تعامل انسانها را به شدت تغيير داده‌اند، بسياري از سايت‌هاي اجتماعي مانند توئيتر از مشكلاتي در بخش حريم خصوصي و در دسترس بودن اطلاعات برخوردارند. رسانه‌هاي اجتماعي موقت مانند Snapchat به كاربران اجازه مي‌دهد تا تصاويري را ارسال كنند كه پس از يك دوره مشخص از بين مي‌روند. اين بسترهاي جديد به كاربران اجازه خواهند داد تا با يكديگر تعامل داشته و در عين حال اين تعاملات را در جهان منتشر نكنند.

فناوري , مؤسسه فناوري ماساچوست

- انرژي خورشيدي فوق كارآمد

جستجو براي شكلهاي جايگزين عملي انرژي براي دهه‌ها ادامه داشته است. اين در حاليست كه انرژي خورشيدي فوق كارآمد، به واقعيت استفاده از شكل‌هاي انرژي جايگزين نزديكتر شده است. اين دستاوردها بويژه به انرژي خورشيدي اجازه مي‌دهد تا با سوختهاي فسيلي به رقابت بپردازد.

فناوري , مؤسسه فناوري ماساچوست

- ساعتهاي هوشمند

محبوبيت فزاينده تلفنهاي همراه هوشمند شيوه دستيابي و استفاده افراد به اطلاعات را تغيير داده است. ساعتهاي هوشمند اكنون با جمع‌آوري اطلاعات از گوشي‌هاي هوشمند و نمايش آنها بر روي يك ساعت تعاملي در حال نزديكتر شدن به دنياي واقعيت هستند. برخي از توليدكنندگان اين محصول عبارتند ازپبل، سان، موتورولا و متاواچ.

فناوري , مؤسسه فناوري ماساچوست

- پيشرفتهاي رباتيك
پيشرفتها در فناوري رباتيك ازامكان تاثيرگذاري چشمگير بر محل كار نيز برخوردارند. يك فناوري جديد كه خلاقيت را در محل كار هدايت كرده، فناوري باكستر شركت Rethink Robotics است. اين فناوري با اعمال فناوري ايمنتر و يك نرم‌افزار شناسايي چهره به رباتها و كاركنان انساني كمك مي‌كند تا در كنار يكديگر با امنيت بيشتري كار كنند.

فناوري , مؤسسه فناوري ماساچوست

- ساخت افزودني‌ها

يكي از محبوبترين گرايشهاي سال گذشته ساخت و عموميت بخشيدن به چاپگرهاي سه بعدي بود. شركتها اكنون در حال بهره‌برداري از اين چاپگرها براي ساخت چند لايه ماده براي محصول كاملا كارآمد يا بخشي از آن هستند. اخيرا شركت جنرال الكتريك براي هواپيماهاي جديد با استفاده از چاپگر سه بعدي نازل سوخت توليد مي‌كند.

فناوري , مؤسسه فناوري ماساچوست

- يادگيري عميق

با مقادير زيادي از قدرت محاسباتي، دستگاهها اكنون مي‌توانند اجسام را شناسايي كرده و كلام را فورا ترجمه كنند؛ اين يعني، هوش مصنوعي بالاخره هوشمند مي‌شود.

فناوري , مؤسسه فناوري ماساچوست

- تعيين توالي دي‌ان‌اي دوران بارداري

خوانش دي‌ان‌اي جنين‌ها مرز بعدي تحول ژنومي است كه مي‌تواند تقدير ژنتيكي كودك متولد نشده را به والدين نشان دهد. اوايل سال جاري شركت ايلومينا، سازنده بزرگترين دستگاههاي توالي دي‌ان‌اي در يك شركت تازه‌كار حدود نيم ميليارد دلار براي ايجاد آزمايشي كه دي‌ان‌اي جنين‌ها را پيش از تولد تعيين توالي مي‌كند، سرمايه‌گذاري كرد.

فناوري , مؤسسه فناوري ماساچوست

- كاشتهاي حافظه

يك دانشمند عصب‌شناس تك‌رو بر اين باور است كه توانسته معماي شكل‌گيري حافظه‌هاي طولاني‌مدت را رمزگشايي كند. تئودور برگر از دانشگاه جنوب كاليفرنيا بيش از دو دهه بر روي تراشه‌هايي كه حافظه را براي حدود يك دقيقه بازيابي مي‌كند، كار كرده و اكنون قصد دارد اين فناوري را براي حافظه بلندمدت مورد استفاده قرار دهد.

فناوري , مؤسسه فناوري ماساچوست

- اطلاعات بزرگ از تلفنهاي ارزان
جمع‌آوري و بررسي اطلاعات از تلفنهاي همراه ساده مي‌تواند بينشهاي شگفت‌انگيزي در مورد حركت و رفتار افراد و حتي درك بهتر از چگونگي انتشار بيماريها را ارائه كند.

فناوري , مؤسسه فناوري ماساچوست

- ابرشبكه‌هاي برق

يك مدارشكن پرقدرت مي‌تواند در نهايت شبكه‌هاي برق جريان مستقيم را عملي كند. خطوط برق جريان مستقيم پرقدرت مي‌توانند بطور موثري برق را در مسافتهاي هزاران كيلومتري و در زير آب منتقل كنند كه عملكرد بهتري از خطوط جريان متناوب مورد استفاده كنوني ارائه مي‌كنند. اما تاكنون جريان مستقيم برق تنها براي انتقال نقطه به نقطه قابل استفاده بوده است. اكنون يك شركت سوئيسي با ساخت يك مدارشكن، جريان مستقيم ولتاژ بالا ساخته كه بخشهايي از شبكه را كه داراي مشكل بوده، قطع مي‌كند تا بقيه شبكه كار خود را ادامه دهد.
+0 راي
اوخشیان یازیلار:

ورق لر

[ ]