شادترين مردم جهان كجا زندگي مي‌كنند؟ | عجيب جالب خنده دار ديدني سرگرمي

====
======

سون یازیلار

تبلیغات

نویسنده : آتيلا بازدید :0
شادترين مردم جهان كجا زندگي مي‌كنند؟

یازان گونی:چهارشنبه 22 خرداد 1392 ساعات: 07:47
دیدگاه ها:0 نظرات

شادترين مردم جهان كجا زندگي مي‌كنند؟

هفت كشور از 10 كشور جهان كه شادترين و خوشبين‌ترين مردم را دارند در آمريكاي لاتين قرار دارند. اين را يك نظر سنجي موسسه گالوپ نشان مي‌دهد كه در آن مردم 148 كشور مورد سوال قرار گرفته‌اند. 



از اين مردم پرسيده شده است كه آيا در روز گذشته، به خوبي استراحت كرده‌اند؟ آيا با آنها با احترام رفتار شده؟ آيا زياد لبخند زده‌اند و خنديده‌اند؟ آيا چيز جديدي ياد گرفته‌اند يا كاري جالب انجام داده‌اند؟ و آيا اينكه در روز گذشته احساس شادماني كرده‌اند؟ پاناما در اين نظرسنجي در جايگاه اول قرار گرفته است! به گزارش ايسنا به نقل از «تابناك»، به نوشته كريستين ساينس مونيتور، شادترين مردم جهان در قطر زندگي نمي‌كنند جايي كه بر طبق بسياري از شاخص‌ها ثروتمندترين كشور جهان است؛ در ژاپن هم زندگي نمي‌كنند، جايي كه بالاترين اميد به زندگي را دارد؛ در كانادا هم زندگي نمي‌كنند، جايي كه بالاترين ميزان تحصيلات دانشگاهي را دارد. اين كشورها حتي در 10 رتبه اول هم قرار ندارند. 

يك نظرسنجي كه نتيجه آن در چهارشنبه گذشته منتشر شد و 150هزار نفر از همه جهان در آن شركت داشته‌اند، نشان مي‌دهد كه هفت كشور از 10 كشور با شادترين مردم، در آمريكاي لاتين قرار دارند. بيشتر اين هفت كشور، كشورهايي هستند كه از حيث شاخص‌هاي متداول مناسب بودن زندگي در آنها، وضعيت خوبي ندارند، براي مثال، يكي از اين كشورها يعني گواتمالا از دهه‌ها جنگ داخلي و بعد از آن از نرخ بالاي جنايات سازمان يافته رنج برده است و يكي از بالاترين آمار قتل در جهان را دارد. گواتمالا از نظر شاخص توسعه انساني سازمان ملل كه تركيبي از سه شاخص اميد به زندگي، آموزش و درآمد سرانه است وضعيتي شبيه به عراق دارد، اما از نظر شاد بودن مردم در رده هفتم نظرسنجي گالوپ قرار دارد. گالوپ در هر كشور تقريبا از 1000 نفر، پنج سوال فوق را پرسيده است. در پاناما و پاراگوئه، 85 درصد شركت‌كنندگان به هر 5 سوال فوق جواب مثبت داده‌اند. بعد از اين دو كشور، ال‌سالوادور، ونزوئلا، ترينيداد و توباگو، تايلند، گواتمالا، فيليپين، اكوادور و كاستاريكا در رده‌هاي سوم تا دهم قرار دارند. 

غمگين‌ترين و ناراحت‌ترين مردم دنيا در سنگاپور زندگي مي‌كنند، يكي از مرفه‌ترين و منظم‌ترين كشورهاي دنيا كه از توسعه‌يافته‌ترين كشورهاي دنيا است. بعضي از ديگر كشورهاي ثروتمند نيز در انتهاي جدول شادماني قرار گرفته‌اند. آلمان و فرانسه با كشور آفريقايي سومالي در رتبه چهل و هفتم شريك هستند. كشورهاي مرفه ممكن است عميقا غمگين باشند و كشورهاي فقرزده غرق در شادي و يا نزديك به آن هستند. 

اين مساله در تناقض با مفهوم جديدي به اسم «اقتصاد شادماني» است كه بر اساس آن، تلاش مي‌شود عملكرد دولت‌ها با افزودن شاخص ميزان درك مردم از رضايت از زندگي خود به شاخص‌هاي متداول‌تري چون اميد به زندگي، درآمد سرانه و ميزان تحصيلات بهبود يابد. سازمان همكاري و توسعه اقتصادي كه 34 كشور از مرفه‌ترين كشورهاي دنيا را در بر مي‌گيرد، اخيرا «شاخص زندگي بهتر» را تعريف كرده است تا زندگي مردم كشورهاي مختلف نه تنها بر اساس شاخص‌هاي مادي بلكه بر اساس كيفيت زندگي آنها نيز قابل مقايسه باشد.در بين كشورهاي با كمترين ميزان شادماني و نگاه مثبت، قرار داشتن نام چند كشور مانند عراق، يمن، افغانستان و هائيتي جاي تعجب ندارد، اما غمگين بودن مردم گرجستان، ليتواني و ارمنستان كمتر طبيعي است. ارمنستان از انتهاي جدول در رده دوم قرار دارد. اين در شرايطي است كه بعضي از اهالي آمريكاي لاتين مي‌گويند اين نظرسنجي به يك مساله مهم در زندگي مردم آن مناطق اشاره دارد: «مردم آمريكاي لاتين عادت دارند به‌رغم زندگي روزمره خود كه ممكن است به نحو خردكننده‌اي سخت باشد، بر چيزهاي مثبتي مثل دوستان، خانواده و مذهب تمركز كنند.»

+0 راي
اوخشیان یازیلار:

ورق لر

[ ]