14 نابغه اي كه از كودكي هوش بالايي داشتند | عجيب جالب خنده دار ديدني سرگرمي

====
======

سون یازیلار

تبلیغات

نویسنده : آتيلا بازدید :0
14 نابغه اي كه از كودكي هوش بالايي داشتند

یازان گونی:چهارشنبه 22 خرداد 1392 ساعات: 08:18
دیدگاه ها:1 نظرات

14 نابغه اي كه از كودكي هوش بالايي داشتند


در بحث و جدل بر سصر موفقيت افراد، هميشه پاي "بهره هوشي" و "سخت كوشي" در ميان هست و اين پرسش مطرح مي شود كه چه ميزاني از استعداد افراد ژنتيكي است و چه ميزاني از آن كسب كردني.

در بسياري از موارد مرز باريكي ميان اين موارد هست ولي در مورد برخي افراد، به راستي مشخص است كه از كودكي اعجوبه بوده اند. در اينجا مي خواهيم شما را با 14 نابغه كه از كودكي برجسته بودند آشنا كنيم. 

 

آكريت جاسوال: جراح 17 ساله (آي كيو 146)

akrit-jaswalthe-seven-year-old-surgeon.jpg

آكريت جاسوال در 17 سالگي مهارت "جراحي" را به رزومه خود اضافه كرد. او كه به سال 1993 در هند به دنيا آمد تبديل به جوان ترين پزشك و دانشجو در اين كشور شد.

تنها نكته منفي اين است كه او خودش هم مي داند چقدر از ديگران بهتر است و بدون فروتني در جايي گفته: «ديگران توانايي هاي بالقوه مرا ديدند و خواستند كمك كنند كه در زندگي ام بهتر شوم... من فكر مي كنم آنها بالاتر از ميانگين بهره هوشي را داشتند [كه اين كار را كردند]، ولي به باهوشي من نبودند.»

 

جاكوب بارنت: از برندگان احتمالي جايزه نوبل صلح (آي كيو 170)

jacob-barnettthe-next-nobel-peace-prize-winner.jpg

در سن 8 سالگي جاكوب وارد دانشگاه پوردو در اينديانا شد. با اين آي كيو فوق العاده كه بالاتر از اينشتين است او بدون شك مي تواند يكي از برندگان بعدي جايزه نوبل صلح باشد. لا اقل خود اين پروفسور و پژوهشگر ارشد كه اينك 13 سال دارد، مي خواهد در آينده چنين شود.

مادر او مي گويد كه پسرش فقط با 2 هفته مطالعه جبر 1 و 2، هندسه، مثلثات و حساب ديفرانسيل و انتگرال، آن هم در ايوان جلوي خانه، توانسته در امتحان موفق شود. بارنت حتي به سندروم آسپرگر (نمونه اي ملايم از اوتيسم) هم اجازه نداده كه جلوي موفقيتش را بگيرد. او پس از ثبت نام در دانشگاه وارد كلاس هاي پيشرفته فيزيك نجومي شد و هم اكنون مشغول كار بر روي توسعه نظريه نسبيت اينشتين است. او همچنين در حال به چالش كشيدن نظريه مهبانگ (بيگ بنگ) نيز هست.

 

شاكونتالا دِوي: نابغه رياضي هندي ( آي كيو غير رسمي 210)

shakuntala-devithe-hindu-mathematical-wizardess.jpg

او كه اينك 83 ساله است، در بنگلور هند به دنيا آمده و پدرش يك مربي شير بوده. رابطه اين خانم با اعداد از سن 3 سالگي شروع شد يعني زماني كه با كارت هاي پدرش بازي مي كرد. به او لقب كامپيوتر انساني را داده اند.

خانم دِوي در كودكي توانايي هاي رياضي خود را بروز داد و مهارت هاي او در كتاب ركوردهاي جهاني گينس نيز چندين بار به ثبت رسيده. به عنوان مثال، او توانست به صورت كاملاً ذهني، ريشه بيست و سوم يك عدد 201 رقمي را حساب كند.

 

كالين كارلسون: نابغه طرفدار حفظ منابع طبيعي (آي كيو 160)

colin-carlsonthe-environmentalist-boy-genius.jpg

او به عنوان يك كودك نو پا توانست خودش خواندن را ياد بگيرد و در سن 11 سالگي از دبيرستان متعلق به دانشگاه استنفورد مدرك بگيرد. سپس در 9 سالگي شروع به گذراندن دوره هاي كالج تحصيلي كانكتيكت كرد و در سن 12 سالگي تبديل به دانشجوي تمام وقت شد.

در سال 2011، كارلسون دو مدرك همزمان در رشته هاي بوم شناسي و بيولوژي تكاملي، و مطالعات محيطي كسب كرد و فارغ التحصيل شد. او اخيراً يك شكايت در رابطه با عدم مشاركت در كارهاي ميداني به خاطر پايين بودن سن كه نيازمند سفر به افريقاي جنوبي بود را پر كرده.

 

رابرت جيمز فيشر: بزرگترين شطرنج باز تاريخ ( آي كيو 180)

robert-james-fischerthe-greatest-chess-player.jpg

اين نابغه، با به دست آوردن قهرماني شطرنج جهان، تبديل به يكي از جوان ترين و تنها امريكايي برنده صاحب اين عنوان شد. او توجه همه دنيا را در مسابقه اي كه "مسابقه قرن" لقب گرفت به خود جلب كرد. وي در حالي كه تنها 15 سال سن داشت، به مقام استاد بزرگي رسيد.

در سال 1972 او با كسب مقام قرماني شطرنج جهان و رسيدن به ريتينگ 2785 برترين شطرنج باز تمام دوران لقب گرفت. در سال 1992 با مسابقه اي نمايشي با رقيب قديمي اش در يوگسلاوي و شكستن تحريم هاي سازمان ملل بار ديگر خبر ساز شد و سپس، از امريكا فراري شد تا سال 2004 كه به خاطر گذرنامه تقلبي اش در ژاپن دستگير شد و سپس به ايسلند رفت. او در طول عمرش ركوردهاي زيادي را جا به جا كرد از جمله شكست دادن دو رقيب در مراحل يك چهارم نهايي و نيمه نهايي قهرماني جهان، با اختلاف هاي فاحش.

 

گريگوري اسميت: نامزد 4 جايزه صلح نوبل، با آي كيو بسيار بالا

gregory-smiththe-four-time-nobel-peace-prize-nominee.jpg

در سال 1999، فقط در حالي كه 10 سال داشت يك كمك هزينه تحصيلي 4 ساله با ارزش تقريبي 70 هزار دلار دريافت كرد. اين دانشجوي جوان سرانجام با مدرك رياضي، تاريخ و بيولوژي از دانشگاه فارغ التحصيل شد. دو سال بعد او در جلسه اي با بيل كلينتون و ميخائيل گورباچف شركت و در مجمع سازمان ملل سخنراني كرد و نامزد جايزه صلح نوبل شد.

او سه بار ديگر نيز به خاطر فعاليت هاي انساني اش در تيمور شرقي، سائو پائولو، رواندا و كنيا نامزد دريافت اين نشان شد. او در 16 سالگي نيز براي ادامه تحصيل در رشته رياضيات، مهندسي هوا فضا، ارتباطات بين الملل و پژوهش هاي پزشكي وارد دانشگاه شد.

 

كيم يونگ يونگ: دانشجوي ميهمان رشته فيزيك در سن 3 سالگي

kim-ung-yonga-guest-physics-student-at-age-three.jpg

او كه در 3 سالگي دانشجوي فيزيك دانشگاه هانيانگ در كره جنوبي شد، در 8 سالگي توسط ناسا دعوت شد تا به امريكا برود. آي كيو او 210 تخمين زده شد و به عنوان يكي از ركورد داران در كتاب گينس ثبت شد.

آقاي يونگ در 4 ماهگي (!) شروع به حرف زدن كرد و تقريباً 2 سال بعد قادر به خواندن ژاپني، كره اي، آلماني و انگليسي بود. در 16 سالگي او ناسا را ترك كرد و به كره بازگشت تا دكتراي مهندسي عمران بگيرد. بعد از آن، از سال 2007 به عنوان استاد در دانشگاه چونگ بوك مشغول به كار شد و تا به حال 90 مقاله درباره مباحث هيدروليك به چاپ رسانيده.

 

كيتلين هولتز: جوان ترين وكيل

kathleen-holtzthe-youngest-lawyer.jpg

او در 10 سالگي وارد دانشگاه ايالتي كاليفرنيا شد و با مدرك فلسفه فارغ التحصيل شد. در 15 سالگي، وارد دانشكده حقوق شد و در 18 سالگي به جوان ترين وكيل در كاليفرنيا و احتمالاً كل كشور بدل شد، در حالي كه افراد معمولي معمولاً در 30 سالگي به اين درجه مي رسند.

 

مايكل كرني: جوان ترين فارغ التحصيل دانشگاهي دنيا

michael-kearneythe-worlds-youngest-university-graduate.jpg

مايكل در 10 سالگي درجه كارشناسي را از دانشگاهي در آلاباماي جنوبي دريافت كرد و در 17 سالگي، دومين مدرك خود را گرفت. اين نابغه متولد هاوايي تا 21 سالگي 4 مدرك دانشگاهي كسب كرد و يك سال بعد، دكتراي خود در شيمي را گرفت.

او در سال 2006 توانست در مسابقه آنلاين Gold Rush كه AOL برگزار كرد، 1 ميليون دلار كسب كند.

 

سفرون پلجر: يكي از جوان ترين اعضاي كلوپ آي كيو ها!

saffron-pledger--one-of-the-youngest-members-of-a-high-iq-society.jpg

او هنوز به مدرسه نرفته ولي در 3 سالگي، آي كيو 140 دارد و احتمالاً مي تواند يكي از جوان ترين اعضاي كلوپ منسا شود، يك انجمن براي افرادي با بهره هوشي بالا كه اعضايي از 100 كشور دنيا دارد.

سفرون با امتياز فعلي اش، 40 امتياز بالاتر از ميانگين و 3 امتياز بالاتر از پرزيدنت بيل كلينتون است. او كه متولد انگلستان است مي تواند بنويسد و تا 50 را بشمرد و معادلات رياضي ساده را حل كند. او دختر دني پلجر است كه 23 سال سابقه طراحي وب دارد.

 

ولفگانگ آمادئوس موتسارت: آهنگساز 6 ساله

wolfgang-amadeus-mozartthe-six-year-old-composer.jpg

در سن 3 سالگي هارپسيكورد مي نواخت و در 6 سالگي اولين قطعه خود را آهنگسازي كرد. سپس اولين سمفوني خود را در 8 سالگي و اولين اوپرايش را در 12 سالگي ساخت. استعدادهاي اين افسانه اي آهنگسازي، در بدو تولدش در سالزبورگ اتريش كشف شد و او در 5 سالگي در دانشگاه سالزبورگ، پيانو نوازي كرد و سال بعد هم در دربار پادشاهي در وين، هنرنمايي كرد.

آمادئوس در زبان لاتين به معناي محبوب خداوند است. موتسارت در 35 سالگي فوت كرد، در حالي كه 600 قطعه موسيقي از خو بر جاي گذاشته بود.

 

پابلو پيكاسو: برترين هنرمند قرن 20

pablo-picassothe-greatest-artist-of-the-20th-century.jpg

او در خردسالي مهارت هايش را پرورش داد و با حمايت پدرش آثار پيچيده اي توليد كرد. در 15 سالگي، اولين تابلوي خود با نام "اولين عشاء رباني" را در بارسلونا به نمايش در آورد.

سال بعد تابلوي "علم و صدقه" او برنده مدال طلاي مالاگا شد و در نمايشگاه ملي هنرهاي زيبا در مادريد از آن تقدير شد. علاقه او به هنرهاي مدرن سر انجام باعث گسست ميان او و خانواده اش شد. در اوايل قرن 20، او جنبش كوبيسم را تأسيس كرد. تكنيك ها و سبك كاري او چندين بار در طول زندگي اش دستخوش تحول شد.

 

ويليام هميلتون: چند زبانه اي در سن 5 سالگي

william-rowan-hamiltonmultilingual-by-the-age-of-five.jpg

او كه در دوبلين به دنيا آمد، در سنين پايين توانايي هايش را نشان داد و تا 5 سالگي به درجه استادي در زبان لاتين، يوناني و عبري رسيد. در سن 13 سالگي نيز به همه نشان داد كه با 13 زبان آشنايي دارد از جمله: سانسكريت، فارسي، ايتاليايي، عربي، سرياني و هندي.

اين رياضي دان بزرگ، در سن 15 سالگي ايرادهايي را در كارهاي رياضي دان فرانسوي، پير سيمون لاپلاس پيدا كرد. بزرگترين دستاورهاي او شامل تئوري پويايي و كواترنيون ها، و متدي مورد استفاده در فضاهاي سه بعدي بود. او در سال 1835 به رتبه شواليه رسيد.

 

ويليام جيمز سيديس: باهوش ترين انساني كه بر روي زمين زيسته (آي كيو تقريبي 250 تا 300)

william-james-sidisthe-smartest-man-who-ever-lived.jpg

در 8 سالگي با توسعه يك جدول الگوريتم جديد بر مبناي عدد 12، استعداد رياضي خود را نشان داد و يك سال بعد در دانشگاه هاروارد سخنراني كرد. او در 11 سالگي با ثبت نام در اين دانشگاه معتبر، جوان ترين ورودي اين دانشگاه شد و 5 سال بعد هم به فارغ التحصيلي رسيد.

پس از پشت سر گذاشتن دوران رشد، سيديس خواندن را ياد گرفت و به فاصله كوتاهي پس از آن، به 8 زبان مسلط شد و 4 تا از آثار اصلي اش را تا سن 7 سالگي نوشت. بعد از دوران عجيب نوجواني، او به نوعي سوخت و افول كرد.

+0 راي
اوخشیان یازیلار:

ورق لر

[ ]