كشف شواهدي از وجود آب قابل شرب روي مريخ | عجيب جالب خنده دار ديدني سرگرمي

====
======

سون یازیلار

تبلیغات

نویسنده : آتيلا بازدید :0
كشف شواهدي از وجود آب قابل شرب روي مريخ

یازان گونی:یکشنبه 26 خرداد 1392 ساعات: 05:22
دیدگاه ها:0 نظرات

كشف شواهدي از وجود آب قابل شرب روي مريخ

14.06.2013 12:34
 

 

ناسا اعلام كردند كاوشگر فرصت (آپورچونيتي) به شواهد جديدي از وجود آب اوليه بر روي مريخ دست يافته كه احتمالا قابل شرب بوده است.

به گزارش خبرگزاري مهر، كاوشگر فرصت كه انرژي مورد نياز خود را از خورشيد تامين مي كند 10 سال است كه به مريخ رفته و هنوز به خوبي كار مي كند. اين كاوشگر به تازگي قديمي ترين صخره مريخ موسوم به "اسپرنس 6" را مورد تجزيه و تحليل قرار داده است.

اين سنگ حاوي شواهدي است كه بطور بالقوه اي نشان مي دهد آب حامي حيات، زماني به وفور بر روي مريخ جريان داشته و  كاني هاي رسي را از خود به جا گذاشته است.

"استيو اسكواير" مجري اين تحقيقات از دانشگاه كورنل گفت: اين شواهد قدرتمندي است كه حاكي از آن است كه آب با اين سنگ ها در تعامل بوده، شيمي آن را دستخوش تغيير قرار داده و كاني شناسي آن را به شيوه قابل توجهي تغيير داده است.

وي اين تحقيقات را به عنوان يكي از مهمترين ماموريت هاي فرصت طي يك دهه ي حضور خود در مريخ توصيف كرد چرا كه شيمي بسيار متفاوتي را نسبت به اكتشافات پيشين درباره وجود آب روي سياره اي نشان مي دهد كه اكنون كاملا خشك است.

دانشمندان معتقدند، زماني آب بسيار زيادي بر روي مريخ جريان داشته و از ميان صخره ها، سنگ ها و برخي شكستگي ها مي گذشته و غلظت غيرمنتظره اي از رسوب را بر جا گذاشته است.

اين تحليل ها نشان دهنده اثري از نوعي آب قابل آشاميدن است كه در يك ميليارد سال نخست عمر مريخ بر روي آن جريان داشته است.
+0 راي
اوخشیان یازیلار:

ورق لر

[ ]